Egri tábor beszámolója

A Györffy István Katolikus Általános Iskola 65 diákja 2016. július 11-15-ig hittan táborban vett részt Egerben. A tanulókat 5 pedagógus, 2 hitoktató, Gulyás Zsolt atya, iskolánk lelki vezetője és Misi testvér, a Szent Pál Marista Általános Iskola marista szerzetese kísérte. 2016. július 11-én reggel 2 autóbusszal indultunk első úti célunk felé, Bélapátfalvára. Délelőtt a ciszterci apátsági templomban tartottuk meg tábornyitó szentmisénket. Az apátság udvarában tett pihenő után utunkat Szilvásvárad felé vettük. Mindenki várta a kánikulában a hűsítő erdei levegőt. Kisvonattal mentünk fel a Szalajka-völgybe. A csoport kétharmada megmászta az Istállós-kői Ősember barlanghoz vezető utat, majd mindannyian megcsodáltuk a nagy meleg ellenére bőven csobogó Fátyol-vízesést. Gyalogosan indultunk lefelé a 4,2 km-es úton. Este Eger központjában, a Szent József Kollégiumban foglaltuk el szállásunkat, ahol minden nap négyszer étkeztünk. A kollégium hatalmas közösségi terekkel rendelkezik, így mi is birtokba vettünk egyet. Itt este megbeszéltük a házirendet (reggeli szobaszemlék, matricagyűjtés), mindenki megkapta tábori naplóját, majd Misi testvér gitárjátékával kísérve tábori dalokat énekeltünk. Kedden kettévált a csapat „kicsikre és nagyokra”. Délelőtt a nagyok ellátogattak az Egri Érseki Palota Látogatóközpontjába, ahol a legmodernebb technikák segítségével bepillantást nyerhettek a püspöki élet mindennapjaiba. Megismerkedhettek a magyar szentekkel, legendáikkal. Feledhetetlen élmény volt egy váratlan találkozás Dr. Ternyák Csaba egri érsekkel, aki szóba elegyedett a csoport több tagjával és kezet fogott a gyerekekkel. Egy helybéli tanárnő segítségével bebarangolták a Bazilikát. A délelőtt zárásaként ellátogattak a Szent István rádióba, mely újszerűségével eddig nem ismert dolgokba engedett bepillantást. A „kicsik” közben táncházon vettek részt, melynek játékai gazdag élményt nyújtottak az „együtt nevetés” örömével. Ebédkor újra egyesült a csapat, majd délután a programok cseréje történt meg a két rész között. Vacsora után ismét a közösségi térben találkoztunk. Szerda délelőtt az egri tűzoltóságon tettünk látogatást. A nagy forróságban kicsit hosszúnak tűnt az oda vezető séta, de az ottani „vizes játékok” kárpótoltak ezért. A pancsolás előtt megismerkedtünk a tűzoltók mindennapi munkájával, egy laktanya berendezésével, a különböző járművekkel, felszerelésekkel, majd távozáskor részesei lehettünk egy próbariasztásnak is. Ebéd után pihentünk a nagy melegben, majd bazározni indultunk a Dobó térre. A fáradhatatlan diákok és felnőttek megmászták a Minaretet is. Este a felnőttek irányításával a gyerekek történeteket adtak elő. A drámapedagógia elemeit tanulóink lelki nevelésében kiválóan fel tudtuk használni. Csütörtökön már-már hideg reggelre ébredtünk. Bár borús volt az idő, az eső nem esett, így ez egri vár meghódítását tűztük ki célul. A részben felújított várban néztünk 3D-s mozit, megtekintettük a Hősök termét, illetve a Dobó István Vármúzeumot. A délelőtt zárásaként harci bemutatót láthattunk. Az Érseki Kertben töltöttük a délutánt számháborúval és rókavadászattal. Este ismét együtt énekeltünk, imádkoztunk hatalmasakat nevetve játszottunk. Pénteken délelőtt Eger belvárosában akadályversenyt szerveztünk. A gyerekek 9 csapatra osztódtak, s térképpel a kezükben fel kellett keresniük egy-egy nevezetességet, ahol egy-egy kísérőtanár volt, s kérdéseket tettek fel az adott műemlékről. Mindegyik csapat sikeresen teljesítette a feladatokat. Nem várt önállóságról, fegyelmezettségről és együttműködésről tettek bizonyosságot a csapatok. A tábor zárásaként a Bazilikában táborzáró misét tartottunk. Ez Zsolt atya és Misi testvér játékos, zenei összedolgozásából olyan jól sikerült, hogy turisták fényképezőinek össztüzébe kerültünk. Pénteken este élményekkel gazdagon tértünk haza a két autóbusszal.