Egri tábor beszámolója

A Györffy István Katolikus Általános Iskola 65 diákja 2016. július 11-15-ig iskolai táborban vett részt Egerben. Utukat 9 kísérőtanár segítette köztük Kovács Miklósné igazgatónő, Szabó Andrea igazgató-helyettes, Gulyás Zsolt atya, iskolánk lelki vezetője és Misi testvér, a Szent Pál Marista Általános Iskola marista szerzetese.
Hétfő reggel izgatottan rendezkedtünk el a buszokon és indultunk első úti célunk felé, Bélapátfalvára. Délelőtt itt, a ciszterci apátsági templomban tartottuk meg tábornyitó szentmisénket, amely Misi testvér gitárjátékával kísérve felemelő érzés volt, különös tekintettel a nemzetközileg elismert műemlék épület varázsát nézve. Az apátság udvarában tett pihenő után utunkat szilvásvárad felé vettük. Mindenki várta a kánikulában a hűsítő erdei levegőt. Kisvonattal mentünk fel a Szalajka-völgybe. A csoport kétharmada megmászta az Istállós-kői Ősember barlanghoz vezető utat, majd mindannyian megcsodáltuk a nagy meleg ellenére bőven csobogó Fátyol-vízesést. Gyalogosan indultunk lefelé a 4,2 km-es úton, s nincs mit tagadni, este hat óra felé már mindenki fáradtan pihent meg a buszon. Pedig várt még ránk egy nagy feladat, elfoglalni a szálláshelyet. Ez Eger központjában, a Szent József Kollégiumban volt. A finom kiadós vacsora elfogyasztása után birtokba vettük táborhelyünket, mely meglepően tágas, zegzugos épület volt, így lépcsőzésben továbbra sem szenvedtünk hiányt. A kollégium hatalmas közösségi terekkel rendelkezik, így mi is birtokba vettünk egyet. Itt este megbeszéltük a házirendet (reggeli szobaszemlék, matricagyűjtés), mindenki megkapta tábori naplóját, majd Misi testvér gitárjátékával kísérve tábori dalokat énekeltünk. A fürdést követően mindenki hamar álomra szenderült.
Kedden reggeli után kettévált a csapat „kicsikre és nagyokra”. Délelőtt a nagyok ellátogattak az Egri Érseki Palota Látogatóközpontjába, ahol a legmodernebb technikák segítségével bepillantást nyerhettek a püspöki élet mindennapjaiba. Megismerkedhettek a magyar szentekkel, legendáikkal. Feledhetetlen élmény volt egy váratlan találkozás Dr. Ternyák Csaba egri érsekkel, aki szóba elegyedett a csoport több tagjával és kezet fogott a gyerekekkel. Egy helybéli tanárnő segítségével bebarangolták a Bazilikát, az altemplomot, s olyan kulisszatitkokat tudtak meg, melyeket egy átlagos turista nem. A délelőtt zárásaként ellátogattak a Szent István rádióba, mely újszerűségével eddig nem ismert dolgokba engedett bepillantást.

Addig a „kicsik” táncházon vettek részt, melynek játékai gazdag élményt nyújtottak az „együtt nevetés” örömével. Ebédkor újra egyesült a csapat, majd délután a programok cseréje történt meg a két rész között.
Vacsora után ismét a közösségi térben találkoztunk. Hatalmas sikert aratott a kísérő tanárok vicces színi előadása a Hófehérke és a hét törpe című mese átdolgozásával. Élményekkel gazdagon tértünk nyugovóra.
Szerda délelőtt az egri tűzoltóságon tettünk látogatást. A nagy forróságban kicsit hosszúnak tűnt az oda vezető séta, de az ottani „vizes játékok” kárpótoltak ezért. A kezdeti félszeg próbálkozások után a játék végére kicsik és nagyok egyaránt csurom vizesen szaladgáltak. Van, aki meg is jegyezte: „Jobb, mint a strand, ott nem lehet ruhástól vizes az ember.”. A pancsolás előtt megismerkedtünk a tűzoltók mindennapi munkájával, egy laktanya berendezésével, a különböző járművekkel, felszerelésekkel, majd távozáskor részesei lehettünk egy próbariasztásnak is. Bár vittünk váltóruhát, de a kánikulában senki nem akart átöltözni, s így a haza vezető út is komfortosabb volt számukra. A csapat végén sétálóknak még egy váratlan megpróbáltatással kellett szembesülnie. Egy szökőkút mellett elájult egy fiatalember. Mi rögtön segítségéra siettünk, de meglepetésünkre váratlanul felpattant és fényképezni kezdtek bennünket. Kiderült, egy médiatábori feladatba csöppentünk, melynek témája mások megsegítése volt. Ezt a próbát maximálisan kiálltuk.
Ebéd után pihentünk a nagy melegben, majd bazározni indultunk a Dobó térre. A bevállalósak egy kis kitérővel megmászták a Minaretet. Estére a kiosztott mesék, történetek birtokában a szobák önállóan készültek fel produkciójaikkal. Egy újabb fárasztó napon voltunk túl, mindenki hamar el is aludt. Nyugalmunkat kicsit megzavarta az éjszakai vihar, de legalább felfrissült a levegő.
Csütörtökön már-már hideg reggelre ébredtünk, előkerültek a pulóverek, kabátok. Szerencsére bár borús volt az idő, az eső nem esett, így ez egri vár meghódítását tűztük ki célul. A részben felújított várban néztünk 3D-s mozit, megtekintettük a Hősök termét, illetve a Dobó István Vármúzeumot. A délelőtt zárásaként harci bemutatót láthattunk. Külön megjegyezve a csoport itt olyan fegyelmezett volt, hogy az egri vitézek is büszkék lehettek volna ránk.
Ebéd után egyszerre csak kiderült és friss napsütéses időnk lett. Az Érseki Kertben töltöttük a délutánt számháborúval és rókavadászattal. hihetetlen csatát vívtak a felek, zengett a park. Este ismét együtt énekeltünk, hatalmasakat nevetve játszottunk. Igyekeztünk hamar nyugovóra térni, hisz másnap indultunk haza.
Péntek délelőtt Eger belvárosában akadályversenyt szerveztünk. A gyerekek 9 csapatra osztódtak, s térképpel a kezükben fel kellett keresniük egy-egy nevezetességet, ahol egy-egy kísérőtanár volt, s kérdéseket tettek fel az adott műemlékről. Mindegyik csapat sikeresen teljesítette a feladatokat. Nem várt önállóságról, fegyelmezettségről és együttműködésről tettek bizonyosságot a csapatok.
A tábor zárásaként a Bazilikában táborzáró misét tartottunk. Ez Zsolt atya és Misi testvér játékos, zenei összedolgozásából olyan jól sikerült, hogy turisták fényképezőinek össztüzébe kerültünk.
Péntek este élményekkel gazdagon tértünk haza, és sokaktól már elhangzott, hogy ezt jövőre újra meg kellene ismételni.